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Faux Mélange utilisé dans Cube 3


Samy CHABOUNI

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Pour aller à l'essentiel, il y a un bon faux-mélange dans CubeFX de Karl Hein.

 

Pour développer un peu, il y a deux stratégies "simples" pour fabriquer un faux-mélange:

- faire une séquence A, puis son inverse. On peut y ajouter des rotations du cube pour masquer ceci. Ex: https://alg.cubing.net/?alg=R_U2_R- z-_U_L2_U-&setup=z2

- trouver une séquence qui a la propriété de s'annuler lorsqu'on la répète une fois (ex: la T-perm). Il y en a d'autres parmi les PLL, c'est à creuser.

Rien n'empêche de croiser ces deux méthodes pour fabriquer une séquence plus longue. Voici un message que j'avais lu sur le magiccafe, les réflexions qui sont à la fin sont pertinentes.
 

Citation

Here is a very cool subtlety that you might want to employ:

The False Cube Throw:

(I will use the T-Perm to illustrate)

1.) Execute: (R U R' U') (R' F) (R2 U') (R' U' R U) (R' F') (Note: c'est la T-perm)

2.) Immediately memorize a few blocks after this execution to gain your orientation so that you can throw the cube up in the air and be able to return to the original position. Throw the cube in the air, and catch it without looking. Immediately execute a simple, short false shuffle while talking to your audience. (If you want the shuffle to look extra thorough, feel free to use two PLLs here instead of short shuffles). Now, look back at the cube and quickly find the memorized pattern to return to the original position. (Experiment with different ways of throwing the cube in the air. You might find a way to throw the cube up and be able to catch it in the same position. Smile )

3.) Execute the second half of the shuffle: (R U R' U') (R' F) (R2 U') (R' U' R U) (R' F') (Note: c'est à nouveau la T-perm)

The great thing about the cube throw is that when practicing a specific trick, you become familiar with the pattern of the cube after the execution of the Cube3 algorithm AND a T-Perm. The performer can execute the trick algorithm and a T-Perm without looking, throw the cube up into the air without looking, and then catch the cube and quickly find the original orientation by the familiar pattern. This way, the performer only looks at the cube once (as opposed to twice when including the memorization), to find the original position.

In short, a great formula for false shuffles is as follows:

1.) Execution of 1/2 of a false shuffle (Some other PLLs work very well).

2.) Cube toss to a different location.

3.) Execution of a simple, shorter false shuffle.

4.) Cube toss to a different location.

5.) Find original orientation, and immediately execute the second half of the false shuffle.

All of this should be carried out with no hesitation at all, with the utmost fluidity between steps, without robotic execution. Make it natural. Only then will this sequence be convincing. One should talk while false shuffling. When the performer talks, "blindly" mixes up the cube, and tosses the cube to confuse the audience's orientation, the audience perceives the cube to be thoroughly mixed.

One important point to keep in mind is that there is a common misconception about the Rubik's cube that we can take advantage of. Let's call it The Layman's Rule. Many believe that there is a correlation between the number of moves one carries out, and the difficulty of the solve. In other words, some believe that the more moves carried out, the more moves away from being solved the cube is. Thus, the more moves one carries out, the more difficult the cube is to be solved. Take advantage of this misconception!

Sur l'étape 3, le petit faux-mélange de Cube3 ferait le job par exemple.

L'idée est de se trouver une séquence qui va glisser sous les doigts, ce ne sera pas forcément la même pour tout le monde.

Aussi, la séquence de faux-mélange doit être choisie selon la configuration du cube, car il y a des faux mélange qui risquent d'avoir la fâcheuse tendance à reconstituer une partie du cube pendant son exécution. Pas bon. Comme avec les cartes, il faut judicieusement choisir son faux mélange en fonction de l'état du cube. Par exemple, la T-perm est particulièrement adaptée (je trouve) pour l'imagination solve de Brundage car la première T-perm, va venir casser un pattern (un des carrés exposé côté spectateur). Le cube sera donc "un peu plus" examinable. Puis avec la deuxième T-perm, on revient à l'état d'origine, prêt à exécuter l'effet.

La durée du faux-mélange ne doit pas être liée au hasard, il faut qu'elle soit synchronisée à la durée du texte. D'où la particulière nécessité de scripter au moins ceci pour être sûr que ça passera à chaque fois. 

Enfin, et surtout, on retrouve exactement les 3 mêmes règles capitales que pour les cartes: décontraction, décontraction, et décontraction. Et détachement aussi, 4 règles. Un faux-mélange chiadé exécuté avec attention ne fera qu'éveiller de la suspicion, il faut pouvoir l'exécuter parfaitement, être capable de l'interrompre quelques secondes en plein milieu (pour appuyer ce qu'on est en train de dire par exemple) puis de le reprendre pour le terminer. La mémoire doit être au niveau des doigts.

Modifié par TanMai
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We're looking for a better solution to the problem when we should be looking for a better problem to work on.

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