Aller au contenu

[Réflexion] Ce que pensent les moldus de nos "modèles"

Dorian CAUDAL

Recommended Posts

Réfléxion intéressante menée sur le blog du Jerx

So anyway, after hearing my friend's comments I began to get interested in how other regular people (non-magicians) would view some magicians that you and I might be very familiar with, but who they have probably never even heard of.

So over the course of the next few weeks I showed some performances of a few different magicians to some friends of mine. I didn't make them sit through a whole DVD I just showed them a couple effects for each performer. It was interesting (and somewhat surprising) and I plan on doing some more of these.

David Regal:

All found him "enjoyable." Some said he was "sweet." One said he was "the best." Meaning, he does the best magic? "No, he seems the most normal." Although watching a couple of effects on his DVDs left some wondering, "Who are these people," (referring to L&L's audience).

Darwin Ortiz:

critiques were widely mixed for this magician. Well many believed he "seems to know what he's doing." And one found him to be "incredible," a female said he was "boring." When I told her she was living up to the stereotype of women not liking card tricks she said that Ortiz was "living up to the stereotype of magicians being boring."

Eugene Burger:

While most people found the magic to be "fine," and one considered him "charmingly effeminate," the overwhelming opinion was that he was "ridiculously condescending." One viewer commented, "I know I'm not retarded, but he made me feel like maybe I am retarded."

A nous de tenter l'expérience ? Si on montrait certains extraits de nos "maîtres" à des moldus / famille, etc... qu'en penseraient-ils ?

Pas de pub non magique pour les membres du Cercle VM. Clique ici pour en savoir plus !

Montrer nos modèles à des membres de notre entourage, c'est solliciter des gens qui ne sont plus tout à fait des "moldus" car ils ont été exposés à de la magie par notre intermédiaire.

(Réflexion de ma femme cette semaine : "au repas de noel de ma boite y'avait un magicien, il a fallu qu'il se mette juste à côté de moi ! *yeux qui roulent* Bon, il était pas mal et on a passé un bon moment, mais il a fallu que ça tombe sur moi...)

Je pense que pour recueillir les propos de vrais moldus, il suffit d'aller voir un spectacle d'un de nos maîtres (et il y a de quoi faire en France) et de prêter une oreille attentive à ce qui se dit à la sortie des spectateurs.

Parce que montrer un DVD ne permet pas de vivre la magie, et nos maîtres sont finalement en contact permanent avec les moldus, pas besoin de nous puisqu'ils en vivent.

David

mnemonaute_tn.jpg

Rejoins la conversation !

Tu peux publier maintenant et t'enregistrer plus tard. Si tu as un compte, connecte-toi maintenant pour publier avec ton identité.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Restaurer la mise en forme

Only 75 emoji are allowed.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédemment saisis, a été restauré..   Effacer le contenu

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Créer...